top of page

אתגר המשפיענות

בשנה האחרונה החלו "לצוץ" משפיעניות ומשפיעני AI וירטואליים, שלצד הכסף הרב שהם חוסכים ומגלגלים לעסק, הם גם מאיימים לתפוס את מקום המשפיענים האנושיים.

האם זהו העתיד, ההולך ומתהווה בימים אלה? לעניות דעתי חד משמעית כן - ואני משוכנע שנראה יותר ויותר חברות ה"מגייסות" משפיענים וירטואליים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. תחילה בחו"ל ולא ירחק היום, שגם בישראל. יחד עם זאת, הייתי שם כרגע כוכבית קטנה בנושא, לפחות בכל הקשור לנעשה בארץ.

Walk the talk

כמי שגייס, ניהל והנחה את המשפיעניות והמשפיענים דני קושמרו, דני רופ, נטע ריבקין, דוד דביר, אליאב אללוף, ישי רזיאל ושגרירי מותג נוספים עבור מותג נעלי הריצה המוביל HOKA ועבור מותגי ספורט נוספים, וכן גם לטובת פרויקט "ניקיתי_שיניתי" של רשות הטבע והגנים בסימן השמירה על איכות הסביבה, נראה שהציבור נוטה להתחבר ולהאמין יותר למשפיען מהתחום, מאשר למשפיען "כללי".

למשל בחרתי בקושמרו, המזוהה מאד עם אקסטרים (אמזונס, צלילה עם אורקות במים מקפיאים, דרך המוות של אסיה ועוד), גייסתי אותו כשגריר מותג ונתתי לו לנעול את נעלי ההרים הבלתי מתפשרות של הוקה.

נעליים בטכנולוגיות גורטקס לשמירה על כפות הרגליים יבשות ונוחות, סוליית ויבראם וגפה העשויה מחומרים סינתטיים עמידים, המאפשרים לרגל לנשום בזמן ההליכה והטיפוס. נעליים המצוידות בזיזים רב כיווניים לאחיזה עילאית בשטח שונה ובסוליה המעניקה בלימת זעזועים גבוהה והחזר אנרגטי משמעותי גם בתנאי שטח משתנים, מתאימות לטיולים בשטח ובשבילים, לעמידה ועמידות במים ולכל הרפתקה. למישהו כמוהו הממליץ על נעלי אקסטרים, הולך בהן וחווה מניסיונו האישי, לא יאמינו? אני האמנתי :-)

משפיענים אמיתיים VS וירטואליים

אייטנה לופז היא לא רק משפיענית רשת ודוגמנית המתחזקת למעלה מ-318 אלף עוקבים באינסטגרם, היא גם גיימרית בנשמה וחובבת פיטנס, פוטוגנית מאד ו... דמות שנוצרה בבינה מלאכותית.

חלק מהתמונות שלה נועזות, אחרות משדרות אותנטיות ובסה"כ הפרופיל של אייטנה מתוחזק, מייצר אינטראקציה עם העוקבות והעוקבים שלה ומעודד שיתופי פעולה.

את הגזרה הווקאלית מובילה בגאון משפיענית הרשת ואמנית המוסיקה הוירטואלית "נונוורי", המתחזקת למעלה מ-453 אלף עוקבות ועוקבים באינסטגרם, חתומה על מספר הופעות בקמפיינים אופנתיים של Dior ועל סינגל הבכורה שלה Dominoes , ובעלת חוזה הקלטות בוורנר מיוזיק נונוורי שנוצרה ע"י יורג זובר, מייסד סוכנות הקריאייטיב "אופיום אפקט", היא אווטארית צעירה אופנתית וטבעונית בת 19 ממינכן גרמניה, הפועלת לעורר השראה, לחנך, לתמוך בתרבויות ובאנשים ולהפוך את העולם לטוב יותר.

האדם נגד המכונה

אני לא יודע מה איתך, אבל בתוך תוכי אני עדיין מאמין בנו, בני האדם. אני עדיין מאמין לשיאן ישראל למרחק רצוף בריצת אולטרה-מרתון והרץ הרב-יומי, קובי אורן, כשהוא ממליץ לי על מדרסים ועל שעון לריצה. אני עדיין מאמין למעצב הפנים ולהומסטייליסט אסף שיש, כשהוא מזהה את הפוטנציאל של הדירה ,ממליץ ומתרגם זאת לליווי ולתוכניות עבודה, ואני עדיין להרבה משפיעניות ומשפיעני רשת אנושיים, החיים את המוצרים בעולמות התוכן עמם הם מזוהים.

לסיכום, בין אם הבחירה שלך תהיה בגיוס, ניהול ובהנחיית משפיענים אנושיים ובין אם בכאלה וירטואליים, אוכל לעזור לך.

Comments


bottom of page