top of page
עד היום אני זוכר את זה בתור רגע משפיל.
או, ככה לפחות נתתי לזה להרגיש בהתחלה...
בשנת 2016 קיבלתי לידיי השיווקיות מותג צרפתי חדש של נעלי ריצה. אני זוכר שפניתי לבכיר בענף השיווק, אותו מאד הערכתי ושיתפתי אותו בחדשות הטובות.
התגובה שלו הפתיעה אותי ושפכה מים צוננים על התלהבותי, כשאמר: "חחח, אתה אמיתי איתי? אין סיכוי שזה יצליח. מה זה בכלל המותג הזה? ומה זו הנעל המפלצתית הזו? בשוק כזה תחרותי עם שחקניות כאלה גדולות וותיקות, כמו נייקי ואדידס, אתם לא תתקדמו מילימטר. זה הולך להיות בזבוז זמן ופאדיחה ענקית בשבילך".
אני זוכר איך באותם רגעים רציתי לקום מהכיסא, אבל הרגליים שלי ננעלו וסירבו לשתף פעולה. לא הבנתי, איך קרה שהזדמנות נפלאה להוכיח את היכולת השיווקית שלי בהחדרת מותג ספורט חדש לישראל, נתקלת בכזה זלזול – ועוד מאדם שהערכתי והחזקתי ממנו הרבה.
האם זה היה קל? ממש לא. קודם התמודדתי עם תפישת הנראות של הנעליים. "מה זו הסוליה הענקית הזו?" אנשים לא הבינו. "זה נראה כמו פלטפורמה", אחרים אמרו. ניסיתי לשכנע ולנסות להסביר, אבל הם לא ממש הקשיבו.
"לו רק יכולתי לישון בנעל (Clifton6)" / טל מאיר
אז שיניתי דרך פעולה והתמקדתי בחוויה ובמסרים על הטכנולוגיה הייחודית, על גישת המקסימליזם, על השיכוך הגבוה, על הורסטליות ועל יתרונות הדגמים השונים, ו... זה עבד!
אחר כך הקמפיינים הפכו פחות ופחות אטרקטיביים. חשיפה למותג הייתה, אבל אמון? למה שיאמינו? אז עשיתי זום אאוט, חשבתי מחוץ לקופסה – וזה עבד! ואז הגיע הרגע בו גייסתי, הנחיתי וניהלתי שדרה מכובדת של שגרירי מותג – ממגוון תחומים, עצימויות וגיאוגרפיות.
אבל... למה להגביל אנשים לקנייה רק בחנות פיזית, בעידן הדיגיטל? הרגשתי שישנו ביקוש רב שאינו ממומש. אז בחנתי כל מיני רעיונות ושיתופי פעולה, ולבסוף, ישבתי לאפיין, לכתוב תוכן ולנהל אתר אי-קומרס בבעלות המותג, ליצור באנרים, כתבות מבחן ולשלוח ניוזלטרים – והמכירות? נסקו!
העבודה עם HOKA הייתה לא רק עם נשות ואנשי המותג הבינלאומי בארצות הברית ואירופה, אלא גם עם איש מיוחד מאד בישראל. זכיתי לעבוד עם היבואן הרשמי, מאיר קנר. אדם משכמו ומעלה, איש ברזל, טריאתלט ומרתוניסט שהפך לימים לחבר אמת – ותמך בי ופרגן לי לאורך כל הדרך, והיה שם איתי ברגעים הקשים.
למדתי המון, צברתי קילומטרים של ידע ושל ניסיון, יצרתי קשרים עם משפיענים ודמויות מפתח, פיתחתי יכולות – ואני יודע, שגם כיום, כל מותג ספורט ואורח חיים בריא שאלווה שיווקית, יראה קפיצה משמעותית בהכנסות, בזכירות המותגית ובשורה התחתונה.
bottom of page
Comments