top of page

למה שיווק דומה לריצת מרתון 42.2? או, איך לתכנן, להתמיד ולנצח.

בשיווק כמו במרתון, הריצה היא למרחקים ארוכים. ריצה המצריכה הכנה קפדנית, בחירת מסלול נכון לך וסבלנות והתמדה, לצד יכולת התמודדות עם אתגרים, נכונות ללמידה ולשיפור, הנאה מתחושת הסיפוק שבניצחון האישי או הקבוצתי – וחתירה לעבר היעד הבא.

מניסיוני בשני התחומים, כקופירייטר (17 שנים), כמנהל שיווק וכמרתוניסט, אני רואה את הנקודות המשיקות וכיצד משתלבים העקרונות של השניים לכדי מסע אחד מרתק ומלא באתגרים והצלחות.

לרוץ כל הדרך, לבד?

בדומה למרתון, המהווה אתגר ריצה משמעותי, מהווה השיווק העסקי אתגר לא קטן בפני עצמו, בייחוד כאשר הוא נעשה ע"י בעלת או בעל העסק, ולא על ידי איש מקצוע מומחה מהתחום.  

ניתן ואפשרי לעשות את הדברים לבד, אבל הדרך לא דרך וטומנת בחובה "הפתעות" רבות, העלולות להתבטא באובדן זמן יקר, פציעות לא עלינו, בזבוז לשווא של משאבים גופניים ופיננסיים, ועוד.

תוכניות האימונים המצויות ברחבי האינטרנט, כלליות מדי ולעולם אינן תואמות או מותאמות בצורה הרמטית למידותיך, לצורך האינדיבידואלי שלך ולרצונות והיעדים -כבעלת או כבעל עסק, וכרצה או כרץ.


תכנון מקדים והתוויית הדרך הנכונה ביותר עבורך, יסייעו לך להגיע לתוצאות הרצויות וגם ליהנות מהדרך:

הכנה יסודית: תכנון מסלול הניצחון

  1. הגדרת מטרות ויעדים: העלאת המודעות למותג או לשירות, יצירת לידים חדשים, חשיפה, נוכחות שיווקית ארוכת טווח ובולטת, הגדלת מכירות, שיפור שיא אישי, Sub3, סיום מרתון על הרגליים, עם חיוך על הפנים ועם הנאה מהחוויה.

2. יצירת תכנית: לאחר שהגדרת את המטרות ואת היעדים, חשוב לדייק את המסרים והצרכים וליצור תכנית פעולה שתוביל להשגתם. בשיווק, תהיה זו תכנית אסטרטגיה, שיווק וקריאייטיב אשר תתורגם ליצירה ולכתיבת תוכן

שיווקי ולנוכחות בפלטפורמות הרלוונטיות לקהל היעד שלך, ואילו בריצה, תהא זו תכנית אימונים, רכישת ציוד

וביגוד מתאים, תכנון תזונתי מותאם ופעילות הדרגתית עד למועד המרוץ וההזנקה, ולאחריו.

ביצוע: להתגבר על המכשולים שבדרך

1. התמודדות עם אתגרים: אמרתם אתגר, אמרתם מרתון ושיווק. שכן, הדרך ליעד רצופה כוונות טובות, אבל גם התקלות, תקלות וביקור

אורח של מרפי, כמו מלחמה, תקציב מוגבל, פספוסים, אי דיוק מסרים, פציעות, מחלה ומזג אוויר קשוח. 2. התאמות ושינויים: הגישה שלך חייבת להיות מותאמת לצורך, וגמישות היא חלק מהותי מהמשחק. החל משינוי של אסטרטגיית

השיווק כתוצאה משינויים בשוק או בשל התנהגות צרכנית, ועד לשינוי והתאמה לתדירות האימונים בשל פציעה

או מצבך הפיזי.

3. משמעת אישית והתמדה: הצלחה דורשת התמדה ובהתמדה אין קיצורי דרך. חשוב לעבוד קשה גם כשלא רואים תוצאות מיידיות,

להמשיך לייצר תוכן לנכסים הדיגיטליים שברשותך ולפלפטורמות בהן קהל היעד שלך נוכח, או לתכני האופליין, לרוץ גם כשאין חשק או כשמוקדם מדי בבוקר, קר וגשום או שמשי – ולעולם לא לוותר על המטרה.



הצלחה: לחגוג בגדול גם הצלחות קטנות

  1. סיפוק: ליהנות מהדרך, תרתי משמע

כשראיתי את שער הסיום במרתון, אחרי 4 שעות ריצה רצופות וקיר אחד בקילומטר ה-36, הבנתי מהו סיפוק

ועד כמה אבא שלי ז"ל צדק כשאמר לי שאחרי שארוץ מרתון אדע שאני מסוגל לעשות הכל. אותו הדבר בשיווק,

כאשר מגיעות התוצאות של אחוזי החשיפה והאינגייג'מנט, כאשר המותג או השירות שלך מקבל הכרה ושבחים-

והלקוחות שלך רוכשים אונליין או ברצפת המכירה, כשהטרפיק לאתר שלך נוסק וכשהעסק שלך רשום על עוד

מהלך שיווקי או תוכן גאוני - זה הרגע בו ישנה הבנה שהמאמץ הקשה היה שווה, למרות הכל.


2. למידה: החוויות שחווינו מעצבות את מי שאנחנו, ותמיד ניתן ללמוד מהן מה עבד יותר, מה פחות ומה בכלל לא.

בריצה אנחנו לומדים על הגוף שלנו, על היכולות וכיצד ואיך ניתן להתאמן בצורה יעילה יותר, פיזית ומנטלית.

בשיווק, אנחנו מכמתים את הנתונים דרך התובנות של פייסבוק ואינסטוש, באמצעות גוגל אנליטיקס עבור האתר,

בשימוש בלינקים מקודדים ובדרכים נוספות ויצירתיות.

לסיכום, קיימים קווי דמיון רבים בין שיווק עסקים לבין מרתון, כשהעיקריים שבהם הם סבלנות, תכנון קפדני, משמעת, התמדה וההבנה שמדובר בריצה למרחקים ארוכים ולא בספרינט קצר, זבנג וגמרנו. אם בחרת לשווק בעצמך את העסק או לעשות זאת באמצעות מומחה לתוכן ושיווק עסקי, אשמח שנשוחח ואוכל לעזור לך.

ריצה נעימה!

Comments


bottom of page