top of page

מנ(ו)הל מדיה חברתית

כששוחחתי לאחרונה עם יבואן רשמי של מותג נעלי ספורט מוביל, הבנתי ממנו שהוא 'מסודר' ושיש לו מנהל מדיה חברתית. כשירדתי איתו קצת יותר לרזולוציות, ישבתי בחוסר נוחות בכיסא אחרי שהסתבר לי שהוא נאלץ לנהל את מנהל הסושיאל ששכר, לשלוח לו תמונות וחומרים, ולבקש ממנו שיעלה פוסט, סטורי או רילס.


כששאלתי אותו איך התנהל קודם לכן, הבנתי שזו מגמה קבועה ושהוא לא מכיר משהו אחר.


אני מודה שזוהי איננה הפעם הראשונה שאני שומע על סיטואציה שכזו ולמרות זאת, אני מתקשה להבין את שני הצדדים ולשבת בשקט בכל פעם מחדש. מצד אחד, מפתיע אותי כיצד הלקוח מאפשר התנהלות כזו הפוגעת בו ישירות מדי יום ביומו. שכן, בדיוק בגלל זה שכר איש מקצוע, שיוריד ממנו את ההתעסקות הזו, כך שיוכל להתעסק בתחומו שלו במאת האחוזים.


מהצד השני, אני משתגע מההתנהלות הבלתי מקצועית של אותו "מנהל סושיאל", שבמקום לנהל, הוא מנוהל. ואותו כנ"ל גם לגבי מנהלי מדיה חברתית ששולחים באותו היום את התכנים ללקוח כבדרך אגב, בוואטסאפ, ושואלים אם אפשר להעלותם.


מאחורי הקלעים

בכל פעם כשאני מתחדש בלקוח מדיה חברתית, אנחנו מקיימים פגישת היכרות והתנעה. אני מגיע לפגישה אחרי שכבר עשיתי שיעורי בית על המותג או על השירות, ואני יודע לספר לצד השני אודותיו. במידה וחסרים לי חלקים בפאזל, אני עובר עם הלקוח על שאלון עסקי שיווקי (בריף) שכתבתי, המורכב ממספר שאלות מכוונות, בהן רקע על המותג או השירות, קהל היעד הרלוונטי וגילו, ועוד.


לאחר הפגישה מגיע שלב נוסף אהוב עליי במיוחד: בניית מצגת אסטרטגיה וקריאייטיב הנשענת על הערכים, על המטרות, על החוזקות ועל הויז'ן של הלקוח, בה מוצעים מספר רעיונות מגובשים לניהול הסושיאל של המותג או השירות, כולל דוגמאות שיווקיות.

 

עכשיו תורו של הלקוח. הוא מקבל לידיו את המצגת ששלחתי, עובר עליה ונותן לי פידבק לאיזה מרעיונותיה התחבר. בשלב הבא אני יוצר תכנית תוכן (גאנט) כתובה בהתאם לרעיונות. תכנית התוכן נפרסת על פני חודש שלם (לעיתים יותר), מורכבת מטקסט ותמונה/וידאו ומתאריך העלאת הפוסט, ונשלחת על ידי אל הלקוח כשבועיים לפני שמתחיל חודש חדש, כך שיהיה מספיק זמן לפינג פונגים בינינו, ולתיקונים בהתאם.


לאחר שהלקוח אישר את תכנית התוכן, אני מלביש גריד עיצובי (לוגו/מסגרת) על התמונות ומחכה ליום ביומו כדי להעלות ידנית את התכנים (מכיוון שאנחנו מצויים כעת במלחמה מומלץ להימנע מתזמון תכנים, וכדאי להיות מחוברים אקטואלית).


תכף מתחילים...

בעולם האופליין (טלוויזיה, רדיו, פרינטים, שלטי חוצות וכו'), עבודת הפרסום מסתיימת ברגע שהמודעה או הפרסומת עולה לאוויר. בעולם הדיגיטל והסושיאל, העבודה "מתחילה" כשהפוסטים והכתבות עולים. תוכניות התוכן שאני בונה ללקוחות שלי, נשענות על הערכים, החוזקות, המטרות, החזון והיעדים של המותג או השירות, וכתובות בצורה מבדלת המבליטה את היתרונות היחסיים, בעלת ערך אמיתי (לצרכן) ועם הנעה לפעולה, לרכישה אונליין או ברצפת המכירה.


לאחר שהתוכן עלה ומתחילות תגובות מצד הגולשות והגולשים, אני דואג לעודד את המשך השיח וגם להפוך גולשים כעוסים לשגרירים. איך? זה כבר סוד מקצועי 😊



ידע הוא כוח

כשניהלתי את הנכסים הדיגיטליים של מותג המוצצים ובקבוקי ההנקה NUK, את מותג "בייביסיטר" (חיתולים) ואת מותג מושבי הבטיחות "ברייטקס", לא נמניתי עם קהל היעד שלהם ועדיין, ידעתי לייצר בכוחות עצמי תוכן מקורי ואיכותי להורים ולמצפים, ולהוביל את הלקוחות שלי, ולא להיות מובל. באותה תקופה לא הייתה בינה מלאכותית, מה שעודד אותי ללמוד את רזי הלקוח ומוצריו מקבוצות מיקוד, ממאמרים שפורסמו ומתכנים אחרים ברחבי הרשת ומחוצה לה, ואני מודה שמאד נהניתי מהתהליך.


לסיכומו של עניין, תמיד הגיתי רעיונות, כתבתי וניהלתי את פלטפורמות הסושיאל של הלקוחות שלי, ופעלתי מתוקף תפקידי להוביל אותם, ולא לתת להם לעשות גם את העבודה שלי.


האם טוב לך עם ניהול הסושיאל שלך כיום? אם לא, אשמח שנשוחח, ניפגש ונכיר. בהצלחה בכל אופן.

Komentar


bottom of page