top of page

סיעור מכונות

דמיינו את עצמכם יושבים לקפה עם הצוות הכי מבריק שיכולתם לבקש. כזה שיודע הכול על העסק שלכם ועל עולם התוכן שלו, לרבות סודותיו המקצועיים, כזה הגדוש באינספור רעיונות יצירתיים ומקוריים, וכזה שיודע להפתיע בכל עת עם תובנות מדליקות, יוזמות מדהימות וזוויות חדשות.


הפגישה איתו מתקיימת במועד הנוח לכם ביותר, אורכת כמה זמן שרק תרצו ואיננה עולה לכם כסף. נשמע אוטופי? אז זהו, שלחלום הדמיוני הזה קוראים בינה מלאכותית, וזוהי המציאות של ימינו.


טרום בינה

כשאני חושב על הדרך שעברתי מאז 2007, כקופירייטר וכמנהל מדיה חברתית לפני עידן הבינה המלאכותית, אני זוכר שלמדתי הרבה מאד בכוחות עצמי וצברתי ידע רב בעולמות התוכן המקצועיים של לקוחותיי. כל תחום עניין הוציא אותי למסע לחיפוש אחר מקורות ידע, לישיבה על האינטרנט ומחוצה לו, למחקר, לקריאת ספרות מקצועית, לפגישות עם קבוצות מיקוד, לריאיון אישי יזום עם נשות ואנשי מקצוע וללמידת רזי התחום, מבראשית. ות'אמת? אהבתי את זה!


בחלוף הזמן ראיתי את הדברים גם אחרת וידעתי להציג את התכנים מנק' מבטי, לצד הפריזמה של לקוחותיי, שותפיי המקצועיים:

ספורט דרך HOKA, HIGH5, PRORUNNER, SUUNTO, XU2, SPONSER, ישראמן, SAILFISH ו-MARES,  הורות דרך NUK, BABYSITTER, BRITAX ועריסה שמתלבשת, פיננסים דרך בנק הפועלים (פועלים סטודנטים/פועלים בקטע טוב), הבורסה לניירות ערך (הפולניות עושות שוק), מור בית השקעות ובנק ישראל, אקדמיה דרך מכללת בית ברל, מכללת ר"ג ולייף אקדמי (המנטורים של החיים), אלכוהול דרך אקרמן משקאות, בירה מכבי, בירה גולדסטאר, XL, חביתוש ויקב 1848, לייפסטייל דרך וואו תמונות, קופיקס, מיני סופר אלונית, שריג אלקטריק ובודי שופ, נדל"ן בנייה ותשתיות דרך תדהר ו-ACCESS  מבית שפיר, אסתטיקה דרך ד"ר מוניקה אלמן, רשת flormar וד"ר רם קיילוס, הייטק דרך אמדוקס, מטריקס מדיקה, קומדע, Alfa Cloud ואנלייט אנרג'י, רכב ופנאי דרך מגזין אוטו וסובארו, ורבים וטובים אחרים.

שינוי בחוקי המשחק

ואז הגיעה הבינה המלאכותית. מהיום הראשון, הבנתי שהחוקים השתנו. הכוח שלה עוזר לי לדייק, לחדד, לכתוב, לעצב ולערוך בצורה מהירה ויעילה יותר מאי פעם. מה שהיה לוקח לי שעות של מחקר וקריאה, קורה עכשיו בדקות. והבונוס? יש לי פרטנרית לסיעור מוחות – עם רעיונות שלא נגמרים.


אבל הבינה המלאכותית היא לא מחליפה, אלא שותפה. היא עוזרת לי לחשוב, לייעל, לפתח רעיונות – אך בסוף, התוכן חייב לעבור אותי. אני זה שבודק, מדייק, עושה הגהה, ומוסיף את הנגיעה האישית, שהופכת כל טקסט לייחודי.



אז מה הקאץ'?

כקופירייטר בעל 17 שנות ניסיון בעולם השיווק והפרסום, אני נשאר נאמן ל"קול שלי". אני נותן לבינה המלאכותית לתרום את חלקה, אך היא לא מחליפה את האינסטינקטים שלי, את הוויב שלי או את הרגש שאני מכניס לכל מילה. אולי יום אחד אלמד אותה והיא תצליח לכתוב כמוני, אבל בינתיים? רק אני יודע איך עושים את זה בדיוק כמוני וכמו שצריך.


לסיכום,

הבינה המלאכותית עוצמתית, אבל יש הרבה דברים שהיא לא יודעת לעשות. מצד אחד היא פרטנרית נפלאה לסיעור מוחות, להרחבת הידע ולפיתוח כיוונים חדשים, ומצד שני היא מצריכה דאבל צ'ק לתכניה הכתובים, ועלולה לחטוא בטקסט שגוי ומונפץ, או בלתי אמין.


אז, כבר עשיתם סיעור מוחות עם הבינה?

bottom of page