עולם הכתיבה, בדומה לתחומים רבים אחרים, חווה טרנספורמציה דיגיטלית מואצת בעקבות התפתחות טכנולוגיות הבינה המלאכותית. כלי כתיבה מבוססי AI כבר זמינים לכל דורשת ודורש, מציעים פתרונות מהירים וזולים, אינם מצריכים ידע קודם או רקע בכתיבה – ומעלים סימני שאלה רבים לצד תהיות, באשר לעתיד מקצוע הכתיבה האנושי והצורך שבו.
האם מקצוע הקופירייטינג באמת יחלוף מן העולם? מי אחראי יהיה לתוכן שתיצור הבינה המלאכותית? האם התוכן המלאכותי ידע לפרוט על הרגש ולגעת בנפש האדם האמיתי? כיצד ניתן להבטיח שהבינה תשתמש בכתיבה בצורה אתית ואחראית? ומה לגבי סוגיית זכויות יוצרים?
להישאר רלוונטי ולהצליח
מאז יציאתה מהמסוף ודהירתה אל הלא נודע, אני עוקב בנחישות אחרי רכבת ה-AI , צופה בה חולפת על פני כל תחנה ותחנה, לומד ממנה ונעזר בכליה באופנים שונים בעבודתי, כקופירייטר. היא חוסכת לי בזמן יקר ובמשאבים, מרווחת לי את הלו"ז, נותנת לי פידבקים מקצועיים על רעיונות שהגיתי, עוזרת לי לנתח מגמות ותורמת להעלאת רמת היעילות והפרודוקטיביות שלי.
במאמר שפורסם אשתקד בביזנס ריוויו באוניברסיטת הארוורד, נטען ע"י המומחה לטכנולוגיה במקום העבודה ובינה מלאכותית בבית הספר לעסקים, הפרופסור קארים לחאני, כי "בינה מלאכותית לא תחליף בני אדם, אבל בני אדם שיודעים לעבוד עם בינה מלאכותית יחליפו בני אדם שלא". לדבריו, חברות שיאמצו בינה מלאכותית תהיינה בעמדת יתרון משמעותי לעומת כאלה שלא, וכי עובדים שאינם ילמדו מיומנויות הקשורות לבינה מלאכותית עלולים להיתקל בקשיים במציאת עבודה בעתיד.
אז זהו שה"עתיד", כבר כאן.
ורכבת הבינה לא עוצרת בתחנות.
הקסם האנושי
כקופירייטר עם פז"מ של 17 שנה בענף השיווק והפרסום, צברתי ידע רב בעולם האופליין, האונליין והסושיאל מדיה. פיתחתי מתודולוגיות להבנה מעמיקה של קהלי היעד השונים והקשבה לצרכיהם, לצד למידת תהליכים ומגמות ויכולות ביצירת תכנים מבדלים ובעלי ערך אמיתי, המותאמים אישית וקונספטואלית - ועונים בול בפוני לצורך של הלקוח. תכונות שבינה מלאכותית לא יכולה לשכפל, לפחות כרגע.
כתיבה היא אמנות וכמו אמן, ניחן קופירייטר ביצירתיות ובחשיבה מקורית. אני מסוגל להגות רעיונות חדשים, ליצור סיפורי מותג מרתקים ולכתוב תכנים ייחודיים ואמוציונליים שיפרטו על נימי ומיתרי הרגש, ויגעו. בינה מלאכותית מוגבלת בקטע הזה. היא יכולה לייצר תוכן על סמך מה שראתה בעבר, או משהו גנרי שמתאים לכולם, ומעבר לכך, היא מתקשה להבין את הניואנסים האלה, של הרגשות, החוויות וההתנהגות האנושית.
כתיבה היא לא רק אמנות וטכניקה ליצירת תכנים, אלא גם ניהול שיח עם קהל היעד. כקופירייטר, אני מעודד את הקוראים לשאול שאלות, לענות תשובות, לשתף, לטפל בהתנגדויות שלהם - ולהפוך אותם ללקוחות מרוצים ולשגרירים של רצון טוב ואהבת חינם.
גם כאן, בינה מלאכותית מוגבלת בקטע הזה. היא פועלת בתקשורת חד כיוונית ואיננה יודעת עדיין לנהל שיח של ממש ברשתות החברתיות.
כשותף אסטרטגי של הלקוח, אני כותב תוכן הנשען על הערכים, החזון, החוזקות והערכים שלו, ובו בעת פועל אסטרטגית להשיג את המטרות העסקיות – באמצעות תוכן.
לסיכום,
לראות עיניי, קופירייטר אנושי אינו מתחרה בבינה המלאכותית, אלא שותף חיוני ואסטרטגי להצלחה. שילוב העבודה בין הבינה המלאכותית לבינה האנושית מהווה מכפיל כוח, ממצב את בעל המקצוע ב-Level אחר ומוביל לקבלת תוצאות מרשימות ומדויקות עוד יותר. אז, איך אוכל לעזור לעסק שלך היום?
Comments