top of page

למה חשוב שיהיה לך אתר עסקי?

משתמשים רבים ברחבי העולם דיווחו ב-18.10.23 כי הם מקבלים הודעת שגיאה כשהם מנסים להעלות פוסטים חדשים בפייסבוק, הן בדסקטופ והן במובייל. ואם זה לא היה מספיק, באג באינסטגרם עשה בעיות וגרם לירידה משמעותית בחשיפה לתכני רילס, סטורי ופוסטים של משתמשי הפלטפורמה.

כעבור פרק זמן מסוים, תוקלה התקלה וניתן היה לחזור ולהעלות פוסטים בצורה תקינה.


ב-4.10.21 בשעה 18:44 עצר העולם מלכת, תקלה מסתורית שאירעה בחברת מטא (לשעבר פייסבוק) יצרה 'אפקט דומינו' גלובלי שמנע את הגישה לאפליקציית התמונות הפופולארית "אינסטגרם", לאפלקציית העברת המסרים המיידיים "וואטסאפ", למסנג'ר פייסבוק ולפייסבוק עצמה.


מיליארדים

במשך כשש שעות ועד לחזרתן ההדרגתית לפעולה של האפליקציות, נותרו למעלה מ-2.8 מיליארד יוזרים ללא כל אפשרות גלישה ועדכון סטטוס בפייסבוק, כ-2.5 מיליארד משתמשות ומשתמשים בוואטסאפ ללא יכולת קבלה ושליחת הודעות, אימוג'יז וקבצים, למעלה מ-1.3 מיליארד יוזרים ללא האפשרות של העלאת תמונות, רילז וסטורי באינסטוש, ולמעלה ממיליארד גולשות וגולשים – ללא היכולת להגיב או לשלוח הודעות במסנג'ר פייסבוק.


פייסבוק מצידה מיהרה ופרסמה על כך הודעה ברשת החברתית המתחרה הפעילה, טוויטר, שם כתבה באמצעות הפרופיל הרשמי שלה: "אנו מודעים לכך שמספר אנשים חווים בעיות כניסה לאפליקציות ולמוצרים שלנו. אנחנו עובדים במהירות האפשרית על מנת להחזיר דברים לשגרה, ואנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה".


לסמוך (רק) על עצמנו

הנזק שגרמה התקלה רחב היקף ומשמעותי מאד בעיקר עבור חברת פייסבוק ומארק צוקרברג, העומד בראשה. אולם עסקים המנהלים דפים עסקיים ו/או מפרסמים את מוצריהם ושירותם בפייסבוק, באינסטגרם או דרך הוואטסאפ, נפגעו גם הם בצורה זו או אחרת – ופיצוי על כך לא נראה לעין וסביר אם בכלל הונח או יונח "על השולחן".


ב-4.10 בשעה 18:44 חווה העולם שיתוק טכנולוגי, שרק הדהד, העצים וצעק באוזני כל את התלות האדירה שיש לנו ברשתות החברתיות ובאפליקציות לבית היוצר של פייסבוק.


בהיעדר הגישה לפייסבוק על אפליקציותיה ובין תגובות חוסר השקט ותחושת אי-הנוחות לצד הכעס הרב והבלבול – הבהבה במשך שעות נורת אזהרה אדומה בוהקת, אשר הזהירה את כולנו כי הנ"ל הפכו לחלק אינטגרלי וכה משמעותי מהחיים שלנו , וכי מדובר בנתון שחייב וצריך להדאיג את כולנו.


פייסבוק או אתר אינטרנט?

היום בצוהריים התקשרה אליי לקוחה פוטנציאלית שקיבלה את פרטיי מקולגה לענף. מיד לאחר שהציגה את עצמה והתחילה לשתף אותי בשירותים הדיגיטליים להם תזדקק עבור העסק שלה, היא ציינה כי כרגע יש לה מספר נכסים דיגיטליים בהם אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי וחשבון אינסטגרם עסקי.

רגע לפני שסיפרתי לה קצת מעבר למה ששמעה אודותיי, אמרתי לה שאני ממש שמח לשמוע שיש לה גם אתר אינטרנט. מדוע? כי בעלי עסקים רבים בהם.ן פגשתי, בוחרים.ות לפתוח דף פייסבוק עסקי וחשבון אינסטגרם ומסתפקים.ות בכך בלבד לשיווק ופרסום העסק שלהם.ן.

לצד חיבתי ואהבתי העזה לניהול דפים עסקיים בפייסבוק, באינסטגרם וביתר הרשתות החברתיות, אני חושב שנכון שעסק יחזיק בקרב נכסיו הדיגיטליים גם אתר אינטרנט ובלוג.


העסק שלך

לראייתי המקצועית, כל עסק חייב לייצר לעצמו נוכחות, לשדר נראות ולדאוג לשיווק העסקי שלו, ואילו אתר אינטרנט הוא פלטפורמה נהדרת ויותר מראויה ומוצדקת לכך.


האתר העסקי הוא שלך ובשבילך. הוא שולט ביד רמה בכל מוצרי ושירותי העסק, "מדבר" אותם או אותך 24/7, 365 ימים בשנה, מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ומעניק לעסק שלך חשיפה.

כשיש לעסק אתר עסקי, בין אם הוא אתר תדמיתי ובין אם אתר אי-קומרס מכירתי, ללקוחות שלך יש כתובת, תרתי משמע.


התפעול שלו נעשה בגזרתך והוא אינו מושפע ממצבה של פייסבוק ביום כזה או אחר, או מתקלות ותרחישים בינלאומיים או לוקאלים ונקודתיים במדיה חברתית אחרת.

בלוג עסקי הוא פלטפורמה שיווקית נפלאה באתר והוא מהווה במה ליצירת תוכן מקצועי, איסוף לידים איכותי, קידום תכנים בגוגל (אורגני/ממומן) וחיזוק המוניטין והקשר עם הצרכנים.


כשמדובר בבלוג באתר שלך, הטון בו נקבע על ידך ובהתאם להנחייתך -ללא כל חשש ממדיניות דרקונית או מחוקים מגבילים ובלתי הגיוניים. לאתרים בהם יש בלוג מומלץ להעלות מדי שבוע ",תוכן ירוק עד" מקורי ומבדל, לצד תכנים אינפורמטיביים קצרי טווח, המספקים ערך מוסף ומענה מיידי.


אם יש ברשותך אתר עסקי ללא בלוג, אני ממליץ לך בחום להוסיף לו אחד כזה ולתחזק אותו באופן שוטף – בין אם האתר תדמיתי ובין אם הוא מכירתי (אי-קומרס).

אם טרם הוקם לעסק שלך אתר אינטרנט, מכל סיבה שהיא, אשמח לעזור ולייעץ לך בנושא, לאפיין את האתר ואת הפלואו שבו עבור מעצב.ת ומתכנת.ת, לכתוב בעבורו מיקרו-קופי ותוכן מקצועי עבור הוואן פייג'ר ו/או הטאבים השונים, וכן לייצר ולכתוב תכנים מקצועיים עבור הבלוג.


בהצלחה רבה!


bottom of page