top of page
TAL_MEIR_-2025_LOGO_-_FINAL-removebg-preview.png

מי לימד אותנו (באמת) לקנות?

  • תמונת הסופר/ת: Tal Meir
    Tal Meir
  • לפני 11 דקות
  • זמן קריאה 2 דקות

חשבת פעם מה באמת גורם לך לקנות מוצר מסוים או אחר? או איפה מסתיימת הבחירה החופשית שלך ברכישה, והיכן מתחילה המניפולציה של בית העסק? יום שישי האחרון של אוגוסט, 7:30 בבוקר, התייצבתי במרכז המסחרי לקניות סופר שגרתיות לסוף השבוע. כמו תלמיד טוב וממושמע, הכנתי מראש רשימה מסודרת כדי שאוכל לתקתק את הקנייה. אבל כשחזרתי הביתה והתחלתי להוציא את המצרכים - גיליתי ששקיות הבד שלי התפנקו גם במוצרים שלא הופיעו ברשימה. ולמה זה קרה? כי תת-המודע שלי הופעל על ידי טריקים פסיכולוגיים שגרמו לי להרגיש שאני בוחר לבד, בעוד בפועל הגעתי כבר "מהונדס תודעתית". בהרצאה שלי, "מי לימד אותנו באמת לקנות?", אני חושף את המנגנונים האמיתיים המניעים את ההחלטות הצרכניות שלנו, את הטריקים השיווקיים בפסיכולוגיה צרכנית שלוחצים לכולנו על הכפתורים הנכונים במניפולציות אינטליגנטיות בחן - וגורמים לנו להצדיק את הקנייה שעשינו, בין אם רציונלית ובין אם אמוציונלית.


ההרצאה הזו היא לא עוד הרצאה על שיווק, אלא הצצה אל מאחורי הקלעים של המוח שלנו ואל הסודות שמעצבים את הרגלי הצריכה שלנו.


והנה מספר דוגמאות לכך, מחיי היומיום שלך ושלי:


סנדויץ' עסיסי🥪: בצילומים מקצועיים של סנדויצ'ים, עבור מגזינים, פרסומות ותפריטים, חשוב שהכריך יראה אסתטי, רך וטרי. השימוש בשעווה או בדבק חם מאפשר להחזיק את הסנדוויץ' פתוח בזווית הרצויה, להרים או להנמיך בו שכבות, להזיז רכיבים בלי שיתפרקו ולקבל מראה של סנדוויץ' דלוקס. ולמה זה עובד? כי המוצר שאנחנו רואים בעין הוא eye catcher של סנדוויץ' פריך, טרי ומזמין במיוחד והמוח שלנו כבר משלים לבד את הארומה ואת הביס.


SANDWICH

גלידה מוקצפת 🍨: בצילומים מקצועיים של גלידות, משתמשים לרוב בקצף גילוח במקום בגלידה אמיתית. בגלל שהגלידה נמסה במהירות תחת התאורה החמה, קשה לשמור על המרקם האוורירי והיציב שלה. לעומתה, קצף גילוח בעל עמידות גבוהה, שומר על הגובה, הנפח והמרקם שלו גם בטמפ' גבוהות - ואפילו נראה כמו גלידה בטעם וניל או כמו קצפת.

ולמה זה עובד? כי המוצר שאנחנו רואים בעין הוא eye catcher נפלא וחלומי המגרה לנו את העין ואת הנשמה, והממוח שלנו כבר משלים לבד את הטעם ואת הביס המפנק.


ICE CREAM FOAM

גבינה נמתחת🧀: אנחנו יושבים מול הטלוויזיה, מחכים שמקבץ הפרסומות האינסופי יואיל בטובו כבר להסתיים. ואז – בום: עולה הפרסומת לגבינה צהובה. הלחם חום, בריא וטרי, הגבינה מבעבעת, מפנקת ונמסה, ונמתחת לגובה ולצדדים בגמישות של נדיה קומאנצ'י.


הקרייבינג לא מאחר להגיע ופתאום, בלי ששמנו לב – בא לנו טוסט גבנ"צ ועכשיו. אממה, במציאות, הטוסט ייראה עייף. חוט אחד של גבינה, אולי שניים – וזהו.


ובפרסומת ? זה מופע. וזה עובד. אחולללל עובד. אבל הגבינה לא נמסה סתם ככה, היא קיבלה טיפול VIP ממייבש שיער, שחימם אותה בנקודה המדויקת כדי שתימתח בדיוק כמו שצריך.


ולמה זה עובד?

כי ברגע שהמוח שלנו רואה את המתיחה של הגבינה, הוא כבר משלים את הסיפור לבד - עם ריח, עם טעם, עם ביס, בול בפה.


CHEESY HAIR

ישנן עוד דוגמאות רבות עליהן כתבתי בין היתר בחשבון הלינקדאין שלי. אבל אם בא לך לחוות אותן בצורה מסודרת יותר, ולהבין את הדברים יותר לעומקם, אני ממליץ לך להזמין את ההרצאה שלי ולקבל את הכל במסודר.


לאחרונה הנחיתי את ההרצאה באיגוד התעשיינים, מול חיילות וחיילי גבעתי (הרצאת פרובונו), במכללת רופין, ומול קב' נשות ואנשי עסקים.


והתוצאות?

עיניים שנפקחו, גבות שהורמו ותפיסות שהשתנו.

להזמנת ההרצאה, אודה לך להפניית ה-HR שלך בחברה או בארגון אליי, ואנחנו נתאם את הכל.


 
 
bottom of page